Neuromarketing-ul dezbătut la CNSC 2014

Întotdeauna am considerat că nu trebuie să ne limităm doar la informaţiile pe care le primim la facultate, ci să căutăm permanent noi surse de cunoaştere fiindcă acest lucru ne ajută să ne formăm o gândire critică bazată pe argumente reale, să ne lărgim orizonturile şi să întâlnim oameni cu experienţă de la care putem învăţa foarte multe lucruri utile pentru formarea noastră profesională, dar mai ales pentru cea personală. Mizând pe activităţile extracurriculare, am ales să particip la evenimente care fie abordau domeniul studiat la facultate, fie nu aveau o legătură precisă cu studiile mele, însă contau pentru dezvoltarea mea personală.

Astăzi o să vă povestesc despre unul dintre evenimentele dragi mie, Congresul Naţional al Studenţilor la Comunicare sau pe scurt CNSC, descoperit anul trecut când am participat la conferinţele ce au tratat tematica experienţei de brand oferită consumatorilor. La recomandarea unei prietene care făcuse parte din echipa PRIME, am decis să mă înscriu la eveniment şi să-mi pregătesc agenda să iau notiţe fiindcă cele patru conferinţe şi studii de caz se anunţau promiţătoare. Şi nu m-am înşelat. A fost un eveniment dinamic la care am avut şansa să descopăr oameni minunaţi a căror pasiune pentru advertising i-a motivat să creeze campanii de succes pentru branduri renumite precum Absolut Vodka. Acolo am prins drag de Absolut Vodka şi nu este vorba de băutura în sine, ci de brand, de campaniile senzoriale pe care le oferă consumatorilor, am încercat o bicicletă Pegas şi am rămas cu multe informaţii, amintiri şi cu convingerea că la următoarea ediţie voi fi prezentă din nou. Ceea ce s-a şi întâmplat.

Pentru ediţia de anul acesta CNSC a pregătit o temă de actualitate în domeniul comunicării care vizează comportamentul consumatorului şi noile proceduri de influenţare a acestuia. Este vorba de neuromarketing, o cercetare de piaţă care foloseşte tehnici medicale precum RMN pentru a surprinde stimulii şi reacţiile oamenilor. De ce avem nevoie de neuromarketing? Pentru că aşa cum spunea unul dintre speakeri, Ana Iorga, oamenii nu raţionalizează ceea ce simt, nu spun ceea ce cred şi nu fac ceea ce spun. Şi toate acestea au fost demonstrate în timpul conferinţelor prin studii de caz punctuale, prin exemple care să ne familiarizeze cu elementele acestei abordări inovatoare. Voi încheia prin a spune că neuromarketing-ul nu citeşte gânduri.

unnamed-1

Acest articol a fost publicat în Evenimente și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

