Cu nasul în cărţi

Cu nasul în cărţi

Dacă m-ar întreba cineva când am citit ultima oară o carte, i-aş răspunde că nu există o ultimă oară, ci un „mereu”. Cărţile fac parte din viaţa mea de când mă ştiu.

Nu, nu sunt un şoricel de bibliotecă.

Cărţile mele favorite le-am descoperit în momente cheie din viaţa mea, ori când se apropia Examenul de capacitate, ori când venea Bac-ul peste mine. Citeam noaptea pe ascuns fiindcă mă certa mama că nu stau să învăţ pentru examene. Îmi tot zicea că vine vara şi voi avea tot timpul din lume să le citesc. Dar eu eram încăpăţânată ca Monte-Cristo care săpa la Chateau d’If neîncetat. Pentru mine „timpul lor” era atunci.

Am avut şi nopţi albe citind cărţi. Şi nu am băut cafea.

Am o afinitate pentru biografii. Şi pentru Science Fiction.

Se spune că în geanta unei femei găseşti de toate. Ei bine, eu nu am foarte multe lucruri în a mea, dar cu siguranţă vei găsi o carte. Plus o agendă şi un pix fiindcă sunt o colecţionară de citate.

Un nume care atârnă greu în balanţă şi pe care-l găseşti la mine în bibliotecă: Dostoievski.

Unde plănuiesc să citesc în vara asta: la Acuarela

Cât vreau să citesc: nedefinit

Că tot ziceam că fac colecţie de citate, am unul pe care-l duc cu mine încă din copilărie. Îi aparţine reginei Isabela a Spaniei şi sună în felul următor: „Dacă Pământul pe care-l cauţi nu există încă, fii sigur că Dumnezeu îl va crea într-adins pentru a-ţi răsplăti îndrăzneala.”

Acest articol a fost publicat în Evenimente. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu